Förra sommaren va Feri o jag o tittade i ett litet sommarstugeområde i Finspång. Vi fastnade för området o beslöt oss för att hålla koll om nåt blev till salu. 
Nu blev det ju som det blev mellan oss för ett tag sen o jag blev väldigt ledsen att det inte skulle bli nåt av med nån sommarstuga. 
För 2 v sen så kollade jag på blocket för skojs skull o där fanns en stuga till salu där vi tittat. 
Så jag skickade länken till Feri o skrev att det va ju typiskt att det fanns en till salu nu 😕
Men eftersom vi har beslutat att ha en slags vänskapsrelation ( för ingen av oss är intresserad av att träffa nån annan ) så åkte vi ändå o tittade. 
O vet ni vad. Vi slog till. Varför inte. Vi umgås ju ändå varje helg ihop med barnbarn o vänner. O så tänkte vi att vi har nåt att göra o nånstans att vara o inte bara i lägenheten o försöka hitta på o åka hit o dit. 
Funkar det så funkar det. Så får vi se i framtiden vart vår relation leder. 
Så i helgen va första övernattningen. Vi har åkt 2 ggr till tippen för att kasta skräp o grejer som va kvar. 
Hämtade även Stina i lördags o hon trivdes o lekte o hjälpte till med allt möjligt. 
Sov bra gjorde hon oxå. Jag sov väl sisådär. Sover bäst i min egna säng. Men vänjer mej nog. 
Men så skönt att kunna gå ut på morgonen i trädgården. O härligt väder bjöd ju helgen på oxå. 
Kunde inte bli en bättre start. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

Det är ju egentligen en Kolonistuga ( som vi hade förut ) men den här föreningen har egna regler. Inga odlingskrav eller arbetsplikt. 
Bara 24 stugor i området o det ligger granne med Glan ( Dovern )
Härliga områden med skog o vatten omkring. 
Stugan har ett kök o ett stort allrum där alla möbler ingick. Soffa fatölet sängar o matbord. Allt i furu men får duga så länge. Husgeråd o verktyg ingick oxå. 
O ett växthus som kommer att odlas mycket i. 
Trädgården på 400m2 va ganska igenvuxen men tar lite i taget. 
Toa o duschar finns vid klubbhuset. 
Så det känns ändå bra tycker vi båda att vi slog till. 
O jag känner mej lite gladare än vad jag gjort på ett tag nu 😊

Kommentera

Publiceras ej