3 v semester gick väldigt snabbt.
Första dagen på jobbet idag o telefonen ringde massor. Så fullt idag o i morgon. Men så mycket skillnad på tidsbeställning mot drop in. Inte stressigt alls. Men trött ändå ikväll.
Vi har mestadels varit ute i stugan. Vädret har ju varit kanon. Semestern började med åska o regn o slutade faktiskt lika dant. Men däremellan sken solen o det va riktigt varmt en period. Då va det väldigt skönt att vi har tillgång till bad från vår brygga bara några min från oss. Så badat har jag verkligen gjort den här semestern.
Lite utflykter har jag hunnit med o besök av vänner mm har vi haft lite oxå.
Utflykt med Jenny till en vegansk restaurang/ café i Mjölby. Spännande mat. Kollade in Motala o Borensberg på hemvägen. En mysig utflykt o varm dag.
Besök på Brandkårsmuseet med Johanna o Stina. Väldigt intressant o Stina kollade in brandbilarna.
Firat Stina som blivit hela 3 år med kalas en dag i blacka.
Bjöd Josefine på födelsedagslunch o Melissa va med. Efter det tog vi en tur till Hjortkvarn för glass som smälte fort i värmen. Stannade o svalkade oss på en badplats oxå. En riktigt varm dag.
Tågresa med Monika till Linköping där vi åt lite annorlunda o god mat fika glass o dryck på olika ställen o kollade in staden innan vi tog tåget tbx. Oxå en väldigt varm dag.
Feri o jag åkte o tittade på st Maria kyrka som är från 11 hundra talet. Väldigt fin liten kyrka. Fanns även ett litet café i närheten. Kollade in Risinge kyrka oxå. En väldigt stor kyrka o kyrkogård med annorlunda o fina minneslunder o gravplatser. Så om man gillar sånt så är det värt ett besök.
En liten utflykt med Johanna o Stina till Söderköping blev det oxå.
Tog med mor o far till syster i Åtvidaberg. Länge sen vi träffats på grund av pandemin. Så det blev en trevlig träff o god mat.
Josefine o Andreas fick med sej mor o far till oss så de fick se vår stuga en dag. Oxå tur med vädret så vi kunde gå runt o titta i området o även ner till vattnet.
Monika kom oxå en dag med sina föräldrar o hälsade på. De va nyfikna på stugan vi köpt.
Monika o Roger har även hälsat på fler ggr o vi har käkat lite mat ihop o även ätit på Joans som är en bra restaurang i Finspång.
Stina o Melissa har förstås sovit över ibland. O tror de tycker det är kul att vara där. Melissa badar från bryggan o är så duktig på att simma. Har försökt att meta lite oxå men det nappade dåligt. Stina nöjer sej med att leka o busa i trädgården.
Så nog har dagarna gått då vi alltid har haft att göra.
Men sen i torsdags o resten av veckan har jag bara kopplat av o inte gjort nåt. Mer än lite trädgårdsfix då. Men det är avkoppling för mej. Plockat av alla bär på bärbuskarna. Krusbär vinbär rabarber o massor med hallon. In i frysen med allt. Lite äpplen tog jag med hem o kokte kräm på. Blev kanongott.
Målat veranda o trädgårdsmöbler har vi oxå gjort.
Långt inlägg utan bilder blev det här. Men har rensat mobilen på lite  bilder då jag ska byta mobil o alla bilder finns ju ändå på fb / Instagram.
Men avslutar med en vy som jag har njutit mycket av o som gett mej ett lugn när jag sitter på bryggan.

(null)

Ser fram emot att åka tbx till det här på fredag.