I tisdags så va jag ute o gick med Monika en tim på em. Va välklädd för det blåste lite o va typ 1 minus. Mössa o dubbla byxor mm. 
När jag kom hem så tog jag en kopp kaffe o pratade en stund med Feri i telefon. 
Efter ett tag började jag frysa så ini ......  så jag tog en lång varm dusch. Tänkte att det va efter promenaden. 
Hjälpte för tillfället. Frös så tänderna skakade efter ett tag. Dubbla filtar i soffan hjälpte inte. 
Tog febern 🤒 38,4. Va i hela friden. Alvedon o sen kom hostan på kvällen. 
Att det kom så snabbt. 
Sen har febern pendlat upp o ner. Nu har jag varit feberfri på dagen igår o idag men den kommer tbx på kvällen. Hostar massor o med det kommer huvudvärk. Har hostat så jag är öm i käken. Trodde jag hade tandvärk först men spänner väl käken vid hostning. 
Nätterna är värst. Försökte sova på två kuddar  under huvet inatt. Lite bättre för hostan men inte så bra för nacken märkte jag i morse. 
Kom på att Johanna hade cocilana hemma så ska testa det ikväll o se om jag sover utan att hosta. Det är en otäck medicin iomed att det är morfin i. Jag reagerade väldigt konstigt när jag använde det en gång. Men ska inte ta en full dos. 
Så vad är nu detta. Jag är inte förkyld eller har ont i halsen. 
Så på måndag kväll har jag en tid för covidtest 
Ser inte fram emot det men jag vill veta om det är Corona eller inte. 
Så om jag ska vara extra försiktig isåfall. Så jag inte smittar ner nån. Ska man ju va ändå. 
Så blir att vara hemma hela nästa v oxå kanske. Provet tar ju 2 dagar att få svar på. 
Jenny fick ställa upp att vara matleverantör för till affären törs jag ju inte gå. 
(null)

1 kommentarer

Jenny

10 Jan 2021 15:28

Krya på dig! Hoppas att det inte är corona.

Svar: Ne. Hoppas inte. Tack 😊
frissanmormor.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej