(null)

Feri o jag har varit tillsammans i 22 år. Bott ihop istort sett 20 år. 
Blev särbo efter dom åren o har varit det i 2 år nu. 
Vi kände att vi skulle testa att vara särbo eftersom vi hade det lite jobbigt ett tag. 
O det har funkat jättebra. 
Först va det lite ensamt när jag kom hem från jobbet men då bodde Johanna o Stina i samma uppgång. Så då hade jag dom nära. 
Men sen flyttade dom o jag fick vänja mej o va själv. 
Tyckte faktiskt att det va rätt så skönt att vara just det. Själv o göra lite som jag ville på vardagarna. Träna o träffa vänner mm. 
O såg fram emot helgen när Frei kom. Antingen hade vi Melissa eller Stina här någon dag o hittade på saker med dem. 
Men jag tror att när man bor ihop så accepterar man varandras fel o brister. Man vänjer sej lixom. 
Känner att jag har sett dom fel o brister mer o mer nu när vi bara träffats på helger. 
O det är säkert så med Feri med. Man inrutar sitt liv som man själv vill ha det. 
Så det har varit lite mer irritationer än vanligt sista tiden. Kanske beror det på Coronan. Vi har inte kunnat gjort så mycket som innan. Rest eller träffat så mycket folk. 
Så i helgen så tog det stopp. Feri tog sina saker o åkte hem till sej. 
O vi ska inte träffas mer. 
Jag träffas gärna som vän men inte mer. 
O vill han träffa Melissa o Stina så självklart får han det. 
Känns rätt så ok men känner mej ändå ledsen på nåt sätt. 
Att veta att vi inte kommer bli gamla ihop. Vi kommer inte köpa den där sommarstugan som vi pratat om. 
Men jag kommer nog komma över det så småningom. 
Men nu känns det oxå ledsamt o ensamt att bo kvar i lägenheten. Det är en jättefin o bra lägenhet på alla vis. Men nu är det för mycket minnen. Både bra o dåliga. 
Så Josefine kom med ett förslag som tål att tänkas på. 
När hon så småningom flyttar in till sin pojkvän kommer ju hennes lägenhet bli ledig i skärblacka. En liten 3:à o hyran är typ 100:- billigare än min 2:a. 
Då får jag ett rum till dom som vill komma o sova över. 
Visserligen får jag pendla till jobbet. Tar 20 min. Sparar pengar på parkering då jag har mina parkeringar på jobbet. 
O om några år är jag ju pensionär o behöver inte åka. 
Mina föräldrar bor ju där o Josefine o Melissa då förståss. 
Jenny Johanna o Stina kan jag ju träffa ändå på vardagar efter jobbet. O det är ju inte längre än att de kan ta sej hit oxå. Lika så mina vänner. 
Tänker att det kanske blir en nystart för mej. 
Börja om lite o kanske köpa lite nya möbler mm. Nåt att planera o se fram emot. 
Visst är det jobbigt att flytta o bryta upp där jag bott i över 10 år men det är väl bara att bestämma mej då. 
❤️

1 kommentarer

Johanna

20 Apr 2021 20:24

Visst blir det lite ensamt för oss som bor kvar här om du flyttar men jag tycker du förtjänar att tänka på dig själv nu. Gör det som känns rätt för dig. Bara dig. Vi kan alltid åka bussen (sen när pandemin är över) till dig o sova över. 😊❤️

Kommentera

Publiceras ej