Hela 4 dagar ledighet. Så skönt. Kände att jag behövde det. 
Det har varit ganska mycket att göra till påsk på jobbet veckan innan påsk faktiskt. O det är ju bra. Bara det att jag inte är van med det då det annars är lungt med jobb fortfarande. 
Så har känt mej trött o sömnen har varit lite från o till. 
Somnar bra men vaknar efter typ 3 tim o då kan jag inte somna om. O kan jag inte somna om så kommer krypningarna i benen. (restless legs ) Upp o går o försöka bli av med det. Kan ta några tim. Är det inte det ena ( oron som jag haft i kroppen ) så är det det andra. 
Men tror att jag ätit mycket socker ett tag. 
Nu när jag fått tbx aptiten så har jag inte brytt mej så mycket vad jag ätit. O socker ( godis mm ) gör krypningarna värre har jag märkt. 
Så nu får det va slut med sånt 
I fredags så va Stina hos oss hela dan. Va ute i lekparken lite men vädret va inte så bra så lekte inne resten av dagen. 
(null)

(null)

(null)

På lördagen så kom Monika o Roger förbi en sväng på em på fika. Vi skulle ha suttit ute för på fm va det jättesoligt o skönt o Feri o jag satt o njöt i solen. 
Men på em blåste det upp o blev jättekallt. 
Det va ett tag sen vi sågs då det hänt en del tråkigheter i deras familj så jättekul att träffas o prata lite. 
Sen blev det lite förberedelse till söndagens påskmiddag. 
Köttbullar Jansson o koka ägg. 
Vi kom överens om att hjälpas åt lite så jenny gjorde kyckingbullar, johanna kokade potatis o Josefine tårta. 
Så jag behövde bara steka korv o garnera ägg på söndan. O värma det andra. 
Lite lugnare blev det för mej ändå. Men ändå sov jag jättedåligt natten till söndag o hade tankarna på påskmaten. Oron kom tbx i magen o jag va jättetrött på dan o blodtrycket va inte det bästa. Konstigt egentligen , jag som brukar tycka om att ha många järn i elden. Men stressen i min kropp kanske inte riktigt är borta ändå. Får fortsätta att jobba på det. 
Men det blev en härlig påskmiddag ändå med mina ❤️
8 st som vi får vara. 
Jenny hade tagit med kubbspel så vi spelade ute i trädgården mellan middag o fika. Soligt men kallt o blåsigt. 
Melissa o Stina letade o hittade varsit påskägg   
De andra fick några trisslotter var med lite olika utdelning på. Den ända som inte vann va Jenny 😕. Men så är det med lotter. 
(null)

(null)

(null)

Somnade tidigt trött men nöjd o glad efter en mysig dag. 
Mångagen va vi inne o slappade. En liten promenad i blåsten bara innan Feri åkte hem på em. 
Lite matlådor blev fixade inför veckan. Men jobbar bara 2 dagar sen har jag semester torsdag o fredag. 
❤️

Kommentera

Publiceras ej