I måndags så skulle jag ju ta det där testet. 
Fick inte en tid förrän på kvart i sex o gick här hemma o väntade nervöst på att kl skulle gå. 
Mådde inte så bra på morgonen o fm.  Hade faktiskt lite ångest för det här. 
Snön vräkte ner o jag va ute flera ggr under dagen o sopade rent bilen. 
Men dagen gick ändå o va 17.20 va jag där. 
Lite för tidigt då.  Men de sa att de skulle börja testa 17.30. 
Vi satt i våra bilar i kö o väntade o en sköterska i full mundering. Vit overall munskydd o visir kom o samlade ihop våra id kort o bad oss gå ut o vänta. 
Så blev jag uppropad o fick handsprit o gå in i ett litet bås o sätta mej. 
Fick rabbla mitt personnr till en skyddsklädd sköterska som oxå förklarade hur allt skulle gå till. 
Fick luta huvudet bakåt o sen förde hon in en lång tops långt upp i näsan så det kändes även i halsen. Killad o sved till lite. Mer kändes det inte. 20 sek. sen va det klart. 
2-4 dagar skulle det ta att få svar. 
Nu kom den oroliga väntan då. 
Ännu mer ångest. 
För om det skulle va positivt så va jag tvungen att meddela de jag träffat dagen innan symptom.  O då träffade jag mina kunder som jag inte har telefonnr till o Monika. 
Men på tisdagskvällen så fick jag sms om att ett svar fanns på 1177. 
Negativt. Så skönt samtidigt som jag känner att det kunde lika gärna varit positivt så jag haft det när jag ändå är sjuk. 
Men skönt ändå med tanke på alla som jag träffat. 
Nu har jag typ varit i karantän o inte träffat nån på över en vecka så nu tvingade jag feri att komma hit trots att jag hostar. Han får sova på soffan. 
Jag sover väldigt dåligt på nätterna. Hostar typ varannan timme o känner mej väldigt orolig på nåt sätt. 
När Feri kom på onsdagen så bröt jag ihop fullständig o bara tjöt. 
Imorse va det lite bättre med ångesten. Vet inte varför den kommer men jag har väl oroat mej o känt mej så ensam under den här veckan. 
Men nu är Feri här o stannar tills jag är ordentligt frisk. 
Har inte varit så här sjuk på många år. 
Så ta hand om er ordentligt nu o håll er friska. 
❤️ (null)


Kommentera

Publiceras ej