Hej på er. 
Länge sen jag skrev nåt här. Typ 6 v sen såg jag. 
Men allt har inte varit så bra med mej. 
Enligt läkaren va det ett stresspåslag i kroppen ( typ utmattningssymtom ) som jag kämpat med ett tag nu. 
Fick ju blodtrycksmedicin som jag fick byta ut på grund av biverkningar i form av rethosta. 
Som om jag inte skulle ha hostat tillräckligt ett tag. 
Har fått öka på mängden till det dubbla för blodtrycket ligger fortfarande högt. 
Va i fredags o mätte o då låg det 145/ 95 o pulsen 80. O det efter att jag vilat. 
Om jag anstränger mej ligger undertrycket runt 100/110. O det är ju inte bra. 
Får ju inte träffa nån läkare nu förtiden men hon skulle höra av sej om jag ska öka på medicinen. Hoppas hon gör det snart. För lite oroande är det ju med det höga undertrycket. 
Har även provat några tabletter för min sömn. Ingen riktig sömntablett utan allergitablett. 
Konstigt men den gör att man blir lugn o sover bättre. De två första funkade inte så bra. Sov kanske 2-3 tim sen va jag typ vaken med oron o stressen i magen resten av natten. O kunde varken äta frukost eller lunch då. Fick i mej lite på kvällen kanske. Men nu senast fick jag byta o prova en annan. Oxå allergitablett. O den funkade kanon. Sovit nu bra i 2 - 3 veckor. O fått tbx aptiten. 
O den är inte beroendeframkallande. 
Så nu har jag gått upp allt det jag gick ner i vikt o lite till. Men det spelar ingen roll. Huvudsaken att jag mår bra känner jag. 
Men tabletten gör att man blir dåsig o tung i huvet även på fm dagen efter. Effekten sitter i i 12 tim så jag tar den kl 8 på kvällen senast. 
Men nu senaste dagarna har jag kännt att jag mår så pass bra att jag ville testa att sova utan den. 
Sov kanonbra i natt o känner att jag sovit en naturlig sömn. På tabletten sover jag så tungt med en typ konstgjord sömn. 
Stressen o oron i kroppen är borta. 
Så känner att jag återhämtat mej bra på den biten. 
Nu är det bara blodtrycket som ska bli bra. 
Jobbigt att inte våga röra mej , typ ta lite raska promenader o träna lite annat. 
Får hålla mej till lugn yoga. 
Har iallafall försökt att träffa mina barnbarn. 
Dom ger men även tar energi. Så nu har jag inte båda hos mej på samma dag. Det blir lite jobbigt. 
Men älskar dom över allt annat. Så härliga båda två ❤️❤️ (null)

(null)

Snart är det påsk o jag ser fram emot lite ledigt o en påskmiddag med mina ❤️ ska vi nog få till. 
🐥

Kommentera

Publiceras ej