På Kristihimmelfärd så åkte jag o några tjejer på en spa dag. Monika o mina döttrar o en som jag kallar bonusdotter. 
Himmelsby Gårdshotell hade för ett tag sen ett erbjudande om man bokade minst 6 st. 
En heldag. 
Vi behövde bara köpa till lunch. 
Så vi kom dit strax efter de öppnade o åkte hem vid 5 tiden. 
Tur med vädret hade vi. Strålande sol o sommarvärme hela dan. O tur va väl det för det va ganska mycket folk. Men coronaanpassat. Det var väl bra men svårt när bara typ 2-3 personer fick basta tex på samma gång. Poolerna va ju ganska stora så vi 6 st fick plats på samma gång. 
Så det blev lite väntetider o gå runt o kolla vart man fick plats. 
Monika o jag slappade i varsin solstol på em. Så skönt men jag brände mej så blev ganska röd efter badräktsbanden. 
Lunchen bestog av buffé. Pådet kalla bordet fanns väldigt mycket att välja på. Lax olika sillinläggningar. Inläggningar av grönsaker o kantareller. Såser o röror. Potatis o grönsakssallader. Mycket gott. Men det varma bordet va en riktig besvikelse. 2 olika rätter bara att välja på. Fläsksida ( som i stort sett bestog av fett ) rotsaker, gräddsås o lingon. 
Veg alternativ va en tomatbaserad linsgryta med rotsaker i. Tjock o smaklös. 
Smakade lite bara. Så ingen varmrätt för mej inte utan gick över till dessertbordet. 
Där fanns rabarberpaj ( som visade sej vara äpplepaj ) vaniljsås. 2 olika pannakottor ( passionsfrukt o hallon ). O kaffe då. Smarrigt. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Tack för en härlig dag 😊🥰

Kommentera

Publiceras ej